Min mentor, någon att provtänka ihop med.

Idag har jag träffat den mentor jag efterfrågat och äntligen blivit tilldelad som rookie-rektor. Mitt behov består inte så mycket av hur, när eller varför-problematik. Mina behov handlar snarare om att mötas och samtala om djupet i uppdraget rektor/skolledare, men faktiskt även rörande uppdraget som medmänniska i ledarposition.

Jag har under halvåret som gått saknat någon som på riktigt intresserar sig för skolutveckling bortom det egna mandatet – en trygg kollega som kan se forskning och daglig praktik som förutsättningar, det ena för det andra.

Mötet idag gav precis den grundkänsla jag önskade. En mentor som jag blev intresserad av både som kollega och människa. En mentor som gav uttryck för att samtalets kraft som förädlingsform i en verksamhet är oslagbar.

Det här blir bra. Riktigt bra.

IMG_4082.JPG

One thought on “Min mentor, någon att provtänka ihop med.

Kommentera

