Att vara två

De år som jag arbetade som lärare hade jag förmånen att under ett par år få arbeta  i kompanjonlärarskap med Nina Hoff som idag skriver på skola.365

Arbetslag i all ära, det är verkligt bra och viktigt men ur ett personligt perspektiv måste jag ändå säga att det finns ingen länk i skolans kedja som är så berikande som ett kompanjonlärarskap.

Bra formulerat om arbetslagens introducerande, jag minns det som igår även om det var på annan skola än Ninas. Gubbarna som surade, jag tänker att det är samma stereotyp som surar idag fast för allt annat de tycker är hittepå.

Hörni, läs och le.

och Nina, tack! -Åren med dig är mina hittills bästa i yrket❤️

Source: Att vara två

Kommentera

