Hejdå alla Vänner i Tystberga!

spiralIdag har jag skrivit sista månadsbrevet från den här rektorsstolen. Det blev ett Hejdå-brev. Det har varit så intensiva år, fem terminer med allt från skolskjutsproblem, julbad, bli prickfri hos skolinspektionen, vittnesmål i hovrätten, målat om på fritids, vårmarknad och bäst av allt – tryggare barn och gladare vuxna och med det bättre resultat.  Jag har kanske inte älskat varje sekund men jag har trivts alla dagar, jobbet har aldrig varit en tråkig del av vardagen. Jag tar med mig många fina minnen härifrån och jag tror att jag även lämnar några fina minnen av ig själv kvar här.

Hejdå Tystbergas alla fantatiska människor och stort tack för allt ni gett mig!

 

Juni 2016

Nu är det slut på läsåret och vi har bara ett par dagars räknande och skrivande kvar. Efter det återstår ihop-plock, lekdag och skolavslutning. Det är lika magiskt varje år att den här tiden kommer. I mörka november-januari kan jag knappt föreställa mig att sommaren återvänder någonsin.

Bra att veta

Den 7e juni är fritids och skola stängd, vi har studiedag.

Den 8e juni är nya rektorn här, välkommen på drop-in och titta på honom mellan 13-14

Den 10 juni är det skolavslutning och alla tider finns i respektive veckobrev.

För den som vill ha extra rektorsboost finns möjligheten att komma till Bygdegården den 6e juni kl. 14.00 och lyssna på mitt nationaldagstal. Det lär ska vara en tårtparad där också.

Det dyker ju alltid upp frågor

Om det skulle vara så att det dyker upp en fråga som är relaterad till något jag varit delaktig i som inte går att finna svar på i skolhuset framöver så är min mailadress susannegahlstrand@gmail.com

Med lite darr på rösten…

Jag vill tacka för de här två och ett halvt åren jag fått vara er rektor. I juni 2014 skrev jag i slutet av mitt månadsbrev ”ps. Jag fick jobbet. Jag stannar. Det är nu det börjar.”

Det har sannerligen varit en intressant resa. I likhet med skolan är jag inte alls densamma som då. Ni har gjort mig och skolan till en bättre upplaga av oss själva, starkare och modigare än aldrig tidigare. Vi är båda redo att ta oss an nya utmaningar. Er uppgift blir att fortsatt vårda skolan och dess pedagoger så att kursen hålls med låst sikte på framtidens utmaningar. På riktigt, jag menar det – det ÄR er främsta uppgift i sammanhanget.

Nya rektorn verkar vara ett kap, han är absolut mitt förstahandsval och jag vill att ni tar lika väl hand om honom som ni gjort med mig. Ert ansvar är att vara aktiva och odla relationen, jag förväntar mig inte mindre än fulla föräldramöten i början. Ge honom det. Så fort alla avtal och papper är underskrivna offentliggör jag hans namn.

Det är inte helt klart än vart jag tar vägen men till att börja med blir det en aktiv Almedalsvecka och därefter en rejält lång semester. Den som vill veta vart jag landat i höst får gärna följa min blogg https://rektorndotcom.wordpress.com/ på Styrbords tankar.

Till er alla

Ha en riktigt skön sommar, jag önskar att den fylls av allt det som just precis du önskar och behöver.

Hejdå!

Rektor’n

Kommentera

