Nya äventyr

Så packar även jag min jobbarväska (faktiskt hela min bil) efter ännu en sommarsemester, i år en sällsynt lång. I sociala flöden har jag följt nedräkningen av sensommarens sista dagars ledighet, vi är många som återvänder till elevtomma skolbyggnader imorgon. 


Jag styr kosan mot nya äventyr! Till en ny kommun, nya chefer, ny politisk majoritetsstyrning, nya medarbetare och nya elever. Nya rutiner, nya grannar, ny dialekt och  inte minst nya tankar och tankemönster!

Ser fram emot att ingå i nya sammanhang att bli utmanad och utmana.  Allt är möjligt – sett i metaperspektiv. Mångfacetterat. En skön känsla. 

Hej Sävsjö!

Kommentera

