Alltså. Vem orkar blogga 100 dar på raken?

– eh…jag uppenbarligen.

Jag har sett uppmaningen och loggan för #blogg100 i flera år och tänkt tanken vem orkar hålla på hundra dar i rad? och varje år varit lite sugen att delta själv men stoppats av tanken vem vill nödvändigtvis läsa vad jag skriver 100 dar i rad? Men så plötsligt i i helgen, slog tanken om och jag väljer att köra fotoblogg. Jag vill dokumentera skolans vardag på ett enkelt och tillgängligt sätt. Det här är en lysande möjlighet till det. Det blir fem dagar jobbtanke med foto och två dagar fritidsbild.

Det som lockar är den demokratiskt grundläggande friheten i att dela en tanke i skrift   ”Vi deltagare enas i entusiasmen och engagemanget, snarare än det beräknande, dömande och cyniska. Vi tar chansen att manifestera det fria ordet genom vårt bloggande, något som länge setts som självklart, men som i år är viktigare än någonsin. Vi respekterar andras åsikter, men accepterar inte kränkningar eller hot mot någon.” – Fredrik Wass

Dagen i en bild och tanke 1/100 

Välkommen till Hofgårdsskolan. Här arbetar varje dag närmare 400 personer. Vi är i och med det en av Sävsjö tätorts största arbetsplatser. På en liten ort märks allt som görs i en så här stor skola. På gott och ont. Det människor utanför vår verksamhet tänker när de hör vårt namn, Hofgårdsskolan, det är vårt varumärke. Det människor tänker när de hör rektors namn, det är mitt varumärke. Det förpliktigar, den saken är säker. En sann utmaning!

Vad tänker folk på när de hör din skolas/företags/ditt namn?

Kommentera

