Nu har det gått ett år sen jag drog upp jordankaret

– och imorn är det internationella kvinnodagen!

Dagen i en bild och en tanke 7/100 #blogg 100

För ett år sedan sa jag upp mig, en sketen torsdag i mars. Bland det bättre jag gjort ser jag idag. Skaffade mig ett bättre jobb, hos en bättre chef, med roliga kolleger och i en för mig helt ny stad.
Jag är så glad att det var möjligt. Att jag vågade språnget och gjorde det! Imorgon är det internationella kvinnodagen, kvinnor världen över tar på sig sin rosa mössa och manifesterar kvinnors rätt till utrymme i alla möjliga sammanhang och sammankomster. Det är bra! 

Vi manifesterar på olika sätt. Min manifestation är att vara mig själv ärlig, göra det som jag vill och verkligen utmana mina invanda rutiner, vanor och livsval. Jag hoppas att flickor och kvinnor i min skola också ser sina möjligheter, att de upplever att de kan använda hela sin potential att nå sina olika livsmål. Jag önskar och hoppas att de, likt mig, har sina fäder, män och söner som bästa supporters. Det är mänskligheten förtjänt av. På med mössan!

#blogg100 #womansmarch #internationellakvinnodagen #nyttjobb

One thought on “Nu har det gått ett år sen jag drog upp jordankaret

Kommentera

