Stor dag, rektorn på Hofgård går ut på Instagram!

Det kanske i sig inte är så stort i dessa dagar, men för vår skola är det absolut ett kliv ut i den tillgängligare synligheten.

Dagen i en bild och en tanke 13/100

Att ha ett barn i högstadiet innebär väldigt sällan att jag som förälder per automatik vet vad som händer i skolan. 

Vad jag som rektor lärt mig de senaste åren är att en aktiv Facebook eller Instagramsida med bilder från den dagliga verksamheten kan ge ingångar till middagssamtalen. Jag vet också av erfarenhet att det är värdefullt för vårdnadshavare, mor- och farföräldrar att i någon mån erbjudas lite insyn i skolvärlden om än aldrig, så lite.

Så, än en gång i min rektorshistoria  startar jag en bildsida. Det ingår i det pedagogiska ledarskapet att verka för relationella metoder. Det här är en av dem. 

Välkommen att följa Hofgårdsskolan via @hofgardrektor alltid blir det något att tala om.

#blogg100 #Hofgårdsskolan #Sävsjö 

Kommentera

