Välkommen till helvetet?

Dagen i en bild och en tanke 15/100

Jag gick en klotterkollrunda häromdagen och hittade den här anteckningen

På min förra skola bestod klottret uteslutande av könsord, hakkors och snoppar. Här i min nya skola är det mer av små meddelanden i flerordsmeningar. Det där skulle jag vilja forska på, inte bara innehållet utan hela grejen med deprimerade noteringar som svenska är tråkigt med vidhängande alla språk är tråkiga. På en toavägg hittade jag Jugoslavien har varit ett riktigt land, ha koll på det! följt av herregud, lärarna använder killtoan. I taket i elevskåpshallen har någon skrivit blinka tre gånger om du hatar teknik och borta vid elevcaféet står det att Snart är det SOMMAR och någon annan handstil har svarat fan pollensäsongen är nära. Finns det någon som forskar på skolklottrande? undrar jag.

Varje skola är sitt eget helvete eller himmel, allt medan dess daginnevånare pendlar mellan vanmakt och eufori. Särskilt högstadiet.

#blogg100

2 thoughts on “Välkommen till helvetet?

  1. Christer Hellberg mars 15, 2017 / 22:40

    Det vore ju ytterligare en tillämpning på det jag vill skapa: skolklotter. Fast digitalt och nationellt då. Häng med i ytterligare ansökningsrundor – nångång trillar polletten ner även hos granskare av ansökningar!

    Gilla

    • Rektorn mars 16, 2017 / 04:58

      Jag fattar inte riktigt hur du menar

      Gilla

Kommentera

