Jag är så sjukt jävla less på att förväntas walk the pink isle hela livet

Fick en inbjudan i mailen från den respektabla möbelgrossisten idag. Jag vet inte. Känns lite unket. 

Dagen i en bild och en tanke 26/100 

Inget fel på rosa, glitter och glamour men få saker gör mig så förbannad som att genom genus förväntas gilla sånt här. Vad i hela friden får någon smart marknadsmänniska att 2017 locka en 52åring till en tjejkväll där jag erbjuds få kännedom om vilka solglasögon som gäller? Varför varför varför riktar ett strikt affärsmässigt företag hemmafrusignaler till kvinnor som de genom upphandlade avtal gör miljonaffärer med i offentliga miljöer bland annat. Tror någon på det stora stora företaget att det är det här vi drömmer om att få ägna en kväll åt? Få tips om hur jag dukar till en sommarfest? Herregud ändå.

Att genom kön bli cementerad genom förväntan av andra i vad kvinnor/tjejer/flickor kan och ska vara intresserade av är förödmjukande. Ja jag vet, jag kanske går igång lite hårt på just den här inbjudan. Men det händer HELA tiden.

Kolla in den den här TedTalken med Debbie Sterling så fattar du prEcis hur jag menar. Herregud, släpp ut oss från det rosa fluffandet. Vi kan annat än pyssla och duka och blanda drinkar. Faktiskt.

2 thoughts on “Jag är så sjukt jävla less på att förväntas walk the pink isle hela livet

Kommentera

