Utveckling måste ligga i hur frågor formuleras

Återbruk av tidigare blogg från 2015 jag är kvar, mer eller mindre, i min utgångsfråga om varför vi ska ha skola och hur den i så fall kan utvecklas ytterligare till mer meningsfull för dagens unga.

Dagen i en bild och en tanke 40/100

Bilden är från ett av många trapphus på min arbetsplats. Elever möter bilden varje dag. Jag funderar ofta när jag passerar här om den signalerar konsthistoria eller panikkänsla…eller om den helt enkelt är ett bra beskrivet inre tryck av förvärvad koncentrationssvårighet?

#blogg100 #förvärvadekoncentrationssvårigheter

Kommentera

