Blogg 42 av 100. För den som ids, eller mer: Hurra för svensk sjukförsäkring!

Vacklar lite i den här utmaningen. Kändes plågsamt igår. Tänkte att nu är botten nådd. Slut på ord. Vill inte dela mer. Men har man gett sig på nåt får en allt hänga i. 

Dagen i en bild och en tanke 42/100, för den som ids.

Vilken enastående lycka det är att ha ett arbete att få till som man trivs med! Nä, jag vet, alla har inte det. Men jag har det tack och lov! Och jag är äntligen tillbaka på jobbet efter nära nog tre veckor med en seg lunginflammation. Jag är glad över att ha ett arbete att gå till, där jag träffar kolleger som jag tycker om och som tycker om mig. Jag är tacksam över att ha fått ta del av en sjukvård som i vissa andra europeiska länder är utom räckhåll för människor utan enorma summor med pengar, jag är så tacksam över att sjukförsäkringen även omfattar rektorer så att jag inte bara kunnat erhålla vård och medicin utan även hyfsat med pengar trots sjukskriven. Vilket underbart bra uppbyggt system vi ändå har (kvar) i det här landet! Tack Sverige.

#blogg100 

Kommentera

