Klickar på *skicka*, år två är slut på RUT.

Helgens dekadens är slut. Det var bara att krypa upp ur påskägget och ner i den systematiska kvalitetsstudien som ska in till rektorsutbildningens slutexamination om ett par veckor. Deadline är fredag men jag är typ klar. Helt slut och färdigfiffade referenser och fotnötter.

Dagen i en bild och en tanke 47/100

Slutuppgiften på rektorsutbildningens andra år ska in. Jag har gjort min läxa, jag har läst alla böcker, jag skrivit alla pm och nu ska det sista klämmas in på 3000 ord. En halvårsstudie ska levereras med analys och resultat och självklart kopplas till det vetenskapliga och erfarenhetsbeprövade. Roligt och svinjobbigt.

Konstaterade på kvällens promenad med  yngsta sonen att studietrötthet är samma i honom som den jag känner. Kul med beröringspunkter och samförstånd. Jag har pluggat oavbrutet sedan 2001 och jag är så sjukt trött nu. Allra mest på det akademiska tugget och rundgången, det händer ju absolut väldigt lite utmanande nytt. Men jag vet att när rektorsutbildningen är över om ett drygt år kommer jag ändå att känna suget inför hösten. Möjligen tar jag ett sabbatsår, sannolikt inte. Men just nu, precis idag trycker jag på *skicka* och år två på RUT är förhoppningsvis och sannolikt över. 

#blogg100 #jagärnöjd

Kommentera

