En bilstudie

Jag är väldigt intresserad  av bilar. Jag kör mycket bil, har alltid gjort. Bilintresset gör ju också att jag studerar bilar när jag ser dem, kollar extrautrustning, benämningar, synliga avgassystem, inredning och allt som är synligt för ögat utom möjligen färgen. Jag kollar naturligtvis förare också, hur de hänger ihop med sitt fordon. Men just idag funderar jag över passageren i framsätet.

Dagen i en bil(d) och en fundering 48/100

Jag har under flera år funderat på kvinnliga passagerare till manliga förare. Jag undrar vad de pratar om. Inte sällan faktiskt, möter man bilar där en sammanbiten eller till synes utloggad man framför ett fordon med en kvinna på passagerarplatsen som pratar och gestikulerar intensivt. Vad pratar hon om? brukar jag tänka. Varför är mannen så till synes inaktiv?

Sällan är det tvärtom, faktum är att om mannen sitter bredvid och kvinnan kör så pratar hon och gestikulerar hon också mer än sällskapet. Vad säger hon?

Om man kunde samla alla ord från bilresor…jag undrar om det skulle gå att utröna någon slags standard på samtalsämnena. Jag funderar på om det är logisktiska familjefrågor som dryftas, ekonomi, dagen på jobbet, barnen, vad ska ske i helgen och såvidare.

Kolla får ni se. Det är mest kvinnorna som pratar i bilarna. Det är SÅ intressant.

#blogg100 och favoritbilen just nu är Tesla.

Kommentera

